Study With Me: Bullet Journal (Dnevnik organizacije)

Hej drugari!!!♥

Kako ste?

Nakon tri nedelje učenja do iznemoglosti sam napokon malo slobodna!

Danas započinjem 'Study With Me' postove, koji će biti vezani za školu, study tips i generalno učenje samnom. Današnja tema je bullet journal i sve što treba da znate vezano za to!
Takođe sam napravila studyblr - tj. tumblr koji je samo za učenje i školu, kao i studygram - isto to samo na instagramu. Možete da ga pogledate, zovem se nonastudies na tumbr-u i nona_studies na instagram-u. 

Pa da počnemo...


1. Šta je bullet journal?

To je poseban sistem oragnizacije, tj. planer sa posebnim sistemom organizacije, koji vam omogućava da se što lakše organizujete i da bolje raspodelite svoje vreme i obaveze. Postoji zvanični sajt, koji vam može bolje objasniti šta i kako. Vi naravno akomodirate taj sistem prema sebi, u suštini vi ga i sami pravite! Postoji ključ po kojem radite ceo planer, meni se zato i sviđa ovakav sistem zato što je sve tako jednostavno i nije fiksirano već mogu da menjam i da ga prilagođavam sebi.

2. Ključ

Ovo je moj ključ, naravno vi možete da imate potpuno drukačiji, a možete slobodno da koristite moj. A online imate još milion ljudi koji pokazuju svoje planere i koji daju odlične ideje i rešenja za pravljenje sistema. Pa ako već niste sigurni kako, onda slobodno možete da potražite na internetu, a ja ću da vam napravim listu ljudi koji su mene inspirisali ili mi pomogli i koji primeri ovakvog planera su mi omiljeni.

Pa sad da pređem na ključ. U suštini, moj ključ je veoma jednostavan i tipičan. Koristim kvadratić za stvari koje treba da uradim, trouglić za neke stvari koje se zakazuju (npr. zubar), tačkicu za beleške, znak uzvika za neke stvari koje moram uraditi u određenom roku i srce za neke citate i stvari koje me inspirišu.  Mislim da je poprilično jednostavno. Što se tiče ovij boja dole, to mi je sistem boja za školu tj. beleške. Prvo sam mislila da je to nepotrebno, ali posle sam shvatila da pod 1. se bolje snalazim i pod 2. da lepše izgleda, tj. preglednije. Treba još boja da kupim, trenuto sam napravila samo sistem za najbitnije predmete. Plava - biologija, ljubičasta - istorija, crvena - srpski, roze - engleski i zelena - španski.

3. Pregled mog planera

Sad na sledećim stranam se nalazi moj sistem podvlačenja za školu kada učim. Što sam vam već pokazala u mom postu Study Tips, ali mislim da je tada bio nešto drugačiji. Na strani pored se nalazi mali kalendar novembra meseca, sa rođendanima. Sad ja sam prvo mislila da ispišem ceo kalendar, ali sam onda shvatila da je to besmisleno pošto se godini bliži kraj, pa sam odlučila da je bolje da svakog meseca pišem kalendar pojedinačno za taj mesec. Kao što sam i rekla moj sistem je prilično jednostavan i nisam se trudila da i bude nešto specijalan, pošto treba da mi olakša učenje, organizaciju i sve to pa onda zašto bi ga komplikovala. Ja ne pratim baš pravila koje bullet journal ima, ja kombinujem običan planer i sistem bullet journal-a.
Ovo su sledeće dve stranice, na prvoj se nalazi pregled cele nedelje. Za svaki dan imam dva kvadratića, i tu upisujem sve što planiram da radim taj ili sledeći dan. Šta treba da završim, gde treba da idem i da li imam nešto zakazano. Ispod pišem svoj nedeljni to-do list. A iznad pišem od kog do kog datuma je nedelja i da li idem prepodne ili poslepodne u školu. Na sledećoj strani mi se nalaze neke beleške iz istorije (kao što vidite ljubičastom bojom je) i podsetnik da treba do 17. da napravim prezentaciju iz informatike. Što se tiče ovih beleški, to nije tipično za bullet journal, to sam ja odlučila da ću raditi pošto ponekada ne nosim sve sveske u školu i onda mi je lakše da pišem ovde, nego po nekim papirima.

Ovde opet imam neke beleške iz istorije i neki citat koji mi se svideo. Na drugoj strani ste verovatno primetili ovaj nepopunjeni papirić, pa to je zato što mi se mnogo svidela boja, a to je od moje drugarice. Pa sam ga zalepila kako bi se setila da kupim jedne takve pošto su mi se mnogo svideli.










I na ovim stranam su beleške, na prvoj mi je srpski, radili smo fonetiku i fonologiju. Na drugoj se nalazi na početu opet neke beleške iz istorije (ovo ljubičasto), tj. to je višr podsetnik. Posle toga sam zapisala jedan deo iz jedna moje pesme na engleskom, a na samom kraju su beleške iz englekog.
Mislim da ste primetili dosta crteža ovih cvetova, to ej crtala moja drugarica na časovima. Bilo joj je dosadno, pa reko što da ne, taman da mi malo ukrasi stranice.






 Na prvoj stranici se opet nalazi na početku tabela iz engleskog. Posle toga sam pisala listu za kupovinu, tj. šta mi treba od pribora za školu novog i nekih sitnica. Onda imam taj jedan sticky note, roze boje kao što možete i videti. Znatno je manji od onoga, ali o tome ću posle pričati. Ispod imam podsetnik da treba pošaljem mejl. Na sledećoj strani se nalazi početna strana izazova "100 days of productivity", koji započinjem sutra. Slike ćete biti na tumblr-u i instagram-u vezane za taj izazov, ako vas zanima.





4. Šta koristim od "pomagala"

Kada crtam neke tabele ili nešto što treba da bude pravilno urađeno, to prvo radim minaricom. Pa posle prelazim određenom hemijskom ili markerom. Danas sam kupila nove minarice, pošto se moja stara skroz upropastila, pa ću vas obaveštavati u sledećim postovima da li su ove minarice dobre ili ne. Imaju neku prosečnu cenu od 75 dinara, ima u ove dve boje i plus u zelenoj. Od brenda su maped i mislim da imate u svakoj knjižari da ih kupite.
Za pisanje i za "ukrašavanje" koristim stabilo markere. Koji su stvarno preskupi, jesu kvalitetni, ali smatram da su nepodnošljivo skupi. U proseku pakovanje od 6 košta nekih 400 dinara, imate varijacije na temu, imate od 18 tada koštaju nekih 1000 ili 2000. Imate mini setove, koji su kao pola običnog markera, ali i to je skupo. Ja sam imala tu sreću da ih kupim dok su bili na nekoj akciji u jednoj knjižari pa sam ih platila oko 250 dinara (pakovanje od 6). A ovu žutu što vidite na početku nju sam uzela od sestre. Po jedna ja mislim da košta oko 87 dinara, ali nisam sigurna.
Retko kad koristim markere za podvlačenje, ali sam koristila na jednoj ili dve strane. U suštini ih koristim samo kada treba nešto baš da naznačim. Više ih koristim u svakodnevnoj rutini dok učim, kao što ćete i videti u nekom od narednih postova vezano za učenje. Ne znam brend ovih markera, zato što mi se skroz ogulilo ono što je pisalo na njima, od tolikog korišćenja. Koristim ih već nekih godinu dana intenzivno, a još uvek ih nisam potrošila. Potrudiću se da saznam brend, zato što su stvarno kvalitetni, a ne sećam se da sam ih nešto mnogo platila.
Ovo su sticky notes, svetlije su boje, što ja preferiram u odnosu na one drčave i one jakih boja. Ove su kao pastelne i malih su dimenzija, možete pogledati na zadnjoj slici mog planera kako izgleda zalepljeno u svesci. Veoma sam zadovoljna njima, mislim da je čak i bolje što su male i papir je stvarno kvalitetan, kao i lepak sa zadnje strane. Ne odlepljuje se u opšte, a imala sam iskustva sa onima koje ne možete da zalepite ni za šta bez selotejpa, a navodno su samolepljive. Kupila sam ih u knjižari koja se zove "Knjigolovka", ali mislim da ih možete naći u svakoj knjižari.
Sledeći su ovi papirići, oni nisu samolepljivi i dosta su većih dimenzija od ovih prethodnih. Ali mi se mnogo sviđaju, jedino što zameram jeste malo je grublji papir, ali ako to zanemarim sve ostalo je odlično. Možete ih naći u bilo kojoj knjižari, koštaju oko 100 i nešto dinara, ali dobijete stvarno dosta papira.











Studyblrs:
studyign.com (youtube)
sootudying.tumblr.com
isabella-study.tumblr.com
hayley-studies.tumblr.com

Primeri:
1
2
3
4
5
6

Nadam se da vam se svideo današnji post.

To je to za danas. Poljubac za moje drugare!!!♥





Comments

Popular Posts