Wednesdays With Iva: Stres i poremećaji u ishrani

Hej drugari!!!♥

Kako ste?
Izvinite što juče nisam postavila ništa imala sam probu za predstavu od 4 do 8. 4 SATA!!! Puno zar ne? Da, veoma. Umorila sam se pa sam se opustila bila u kadi malo. Još samo 2 dana i to je to. Gotovo je i slobodni smo. Jedva čekam.
Pa da počnemo, danas je sreda i nastavljam napokon da pišem postove sa naslovom '♔Wednesdays With Iva♔'. Danas ću vam pričati o više stvari da nadoknadim juče.

Današnaj tema je: Stres, poremećaji u ishrani i anksioznost.
I
Prvo o čemu ćemo pričati o stresu. Stres je stanje u koje upadnemo kada smo umorni, napeti, nervozni i uplašeni. Nas tinejdžere najviše stresira škola, zar ne? Svi smo u nekom konstantom trku za ocenama i boljim uspehom i da se uklopimo.
Da krenemo sa ocenama, ocene su brojevi koji 'pokazuju' naše znanje. To nije tačno, ocene su brojevi koji nas plaše i zbog kojih nekada ne možemo da spavamo, da se odmoriomo, opustimo ili vidimo sa društvom. Ocene jesu bitne, ali ne treba da nas toliko nastavnici, a i roditelji forsiraju da neprestano učimo i da svaki drugi dan budemo ocenjivani. Ako nam je tako u osnovnoj školi, kako će nam biti u srednjoj ili gimnaziji i na fakultetu. Ocene ne mere našu inteligenciju, one samo mere utisak nastavnika i to koliko je neka osoba spremna da neprestano uči dok ne izludi. Na primer, ja sam 5.00 svake godine, i nije lako biti 5.00 verujte. Ne hvalim sam hoću da dokažem roditeljima i profesorima da to uopšte nije lako. Ja učim mnogo i nisam ni ja savršena učenica, dobijala sam 4 i 3 ali uvek sam se izborila učenjem za 5. Smatram da je svaka ocena dobra i da nas previše forsiraju sa tim da smo loši učenici ako nemamo sve 5. Ja sam odlučila da ću biti 5.00 svake godine zbog prijemnog o kom ću sada da pričam.
Prijemni ispit za srednju školu ili gimnaziju nije toliko težak koliko se nama čini, teško je skrpiti i zapamtiti svo to masivno gradivo iz 4 razreda unazad. Prijemni kao i uspeh u školi nam donose poene za upis u srednju ili gimnaziju. Što se mene tiče taj prijemni ispit je potpuno apsurdna stvar, zar nisu dovoljni ispitivali i ocenjivali do sad? Očigledno ne.. Hmm..
Sledeće o čemu želim da pričam jesu poeni za upis. Zašto neko ko ima 89 poena morao da upiše neku drugu školu ako mu je san bio da upiše npr. 14 ili Zemunsku ili bilo koju stvarno. Ne razumem.. Ali dosta sad o školi vraćamo se na temu.. Stres.

Kako se zaštiti ili kako zaustaviti talas stresa?
Priznaću vam nije jednostvano. Uvek morate da se opustite, svi smo mislim dosta napeti i svadljivi kad smo pod stresom i svi želimo da to samo nestane. Pa evo kako ćete.
Uzmite da radite nešto što vas umiruje, ako volite da crtate nacrtajte nešto, ako volite da čitate započnite novu knjigu, ako volite da gledate fimove pogledajte neku dobru komediju, ako volite da trčite ili vežbate idite i izbacite sve to iz sebe.

II

Poremećaji u ishrani su veoma teška mentalna oboljenja. Ova oboljenja se pojavljuju najčešće od mladih devojaka, ali mogu se pojaviti kod žena, devojčica, dečaka, momaka i muškaraca. Najpoznatije i najčešća oboljenja su:
Anoreksija nervoza
Bulimija nervoza

Simptomi anoreksije:
Sve veća briga o težine
Smanjenje obroka
Preterana fizička aktivnost
Pušenje cigareta za održavanje težine ispod prihvatljive
Neredovni ciklusi kod žena ili gubitak menstruacije

Simptomi bulimije:
Sve veća briga o težini
Prejedanje
Povraćanje ili korišćenje laksansa u cilju gubitka kalorija
Neredovni ciklusi kod žena
Osećaj umora
Osećaj krivice
Održavanje težine uprkos dijeti

Do ovih bolesti dolazi stresom i malim samopouzdanjem, ja vas molim da jedete redovno, da se trudite da ne marite za tuđe uvredljive komentare i da imate na umu da ste predivni i prelepi.

Više informacija i poziv za pomoć možete potražiti ovde:
http://www.monnamagazin.me/index.php/zdravlje/170-anoreksija-i-bulimija-o-uzrocima-i-lijecenju
III
Anksioznost je psihički poremećaj koji dovodi do prekomerne zabrinutosti i napetosti. Opet potiče iz stresa i straha. Osobe sa ovom bolešću imaju preteran ili nerealan strah od normalnih sitauacija u životu. Taj strah veoma utiče na njhov odnos sa ljudima, školom, poslom i samim sobom. Mnoge osobe iz različitih razlog ne leče svoju anksioznost, neki smatraju da je njihov strah opravdan, neki smatraju da je potpuno normalno to što ime se dešava, a neki se opet plaše šta bi se desilo ako bi počeli da se leče.

Simptomi su:
Intenzivan i dugotrajan strah ili nelagodnost od ne pretsavljaju ili predstavljaju neku opasnost
Osećaj straha i nelagodnosti koji utiče na normalno svakodnevno funkcionisanje

Ovaj poremećaj je veoma čest, opet je najčešći kod tinejdžera tokom puberteta i razvijanja ali može se i razviti kod odraslih ljudi. Postoji mnogo vrsta anksioznih poremećaja.

Nadam se da vam je ovo malo otvorilo oči i da se svi pazite i da ste svi zdravi i da ste dobro. O anksioznosti možete više da saznate ovde:
http://www.cawc.org.au/images/images/AnxietyDisorderCROATIAN[1].pdf

Hvala vam na pažnji i izvinite za ovako ozbiljan post ali smatrala sam da treba da ga napišem.

To je to za danas. Poljubac za moje drugare!!!♥

Comments

Popular Posts