Poremećaji u ishrani

Hej drugari!!!♥

Kako ste? 

Dugo nisam bila aktivna, ali počela je škola i morala sam to da stavim na prvo mesto.

Za danas sam vam spremila jedan veoma ozbiljan post, jednu veoma pipljivu i tešku temu. Danas ću vam pričati o poremećajima u ishrani, ovo je nedelja koja je posvećena tome. Molim vas da ako vas ova teme uznemirava na bilo koji način da prekinite da čitate 

Pa da počnemo...

Ja sam još odavno napravila post o ovome, tj. pričala sam već o ovoj temi. Pre neke dve godine sam postavila taj post, tada nisam bila u potpunosti upućena, niti sam znala o čemu se baš radi, ali sam želela da se informišem i da pričam o tome. Danas znam mnogo više o ovome, čitala sam i literaturu, jedno vreme sam čak mislila da ću možda studirati psihijatriju zato što sam želela da pomognem osoba sa ovakvim problemima.

Poremećaji u ishrani nisu samo fizička oboljena, to su u stvari psihička oboljenja. Baziraju se na našim nesigurnostima prvo, a onda naš um počinje da stvara lažne slike i pomućujem nam razum na najstrašnije načine. Ovakvo stanje uma je haotično, osobe koje pate od poremećaja u ishrani su često i depresivne i suicidalne. Naša zemlja nije dobro razvila metode lečenja ovakvih osoba, ali na tome se radi. U mom prvom postu o poremećajima u isharni ja sam navela samo dva poremećaja, koja jesu najčešća, ali pored njih ima još par koji su takođe veoma zastupljeni.

 Anoreksija i bulimija

Anoreksija je jedan on "najosnovnijih" i najpoznatijih oblika poremećaja u ishrani. Anoreksija dovodi do strašnog gubitka težine, to je najprostije rečeno - izgladnjivanje. Osoba koja pati od anoreksije se postepeno uspinje ka tom stadijumu. To su najčešće devojke, ali i osobe muškog pola mogu oboleti od anoreksije. Jedna od činjenica koje mene plaši jeste da mnogo devojaka je "pro-ana" "Pro-ana" je "način života". Ne! To nije način života, "pro-ana" je užasavajuća podrška i trud nekih devojaka da budu anoreksične i da nateraju druge da to isto urade! Molim vas da ne razmišljate o tom načinu života kao o nečemu pozitivnom, te devojske su isto bolesne. Ekstremno bolesne!

Sa druge strane imamo bulimiju, to je prejedanje, a nakon toga povraćanje. Osobe koje pate od bulimije jedu nenormalne količine hrane npr. 3000 kalorija za veoma kratko vreme (pola sata) i nakon toga odmah povraćaju. Kao što postoji "pro-ana", postoji i "pro-mia".

Pored ovoga postoji obsesivno-kompulsivno prejedanje, obsesivno treniranje i mnogo drugih.

 Jedna od mojih omiljenih youtuberki je patila od anoreksije i od bulimije, preporučujme da pogledate njen video o tome: Savannah Brown.

Molim vas da potražite pomoć ako mislite da se išta od ovoga odnosi na vas. Ako se pronalazite u bilo koj rečenice! Problem je da ako već mršava devojka razvije poremećaj u ishrani ona se smatra anoreksičnom, ali ako devojka ili osoba koja nije mršava - već ima kilažu koja izgleda "srazmerno" ili ima "višak" kilograma razvije ovakav pormećaj onda se smatra da su oni postigli nešto dobro. To je laž i to je problem u današnjem društvu!

Nadam se da vam se svideo današnji post.

To je to za danas. Poljubac za moje drugare!!!♥

Comments

Popular Posts